Säännöt

Vuoden Aktiivistabij

Kilpailuun osallistuvan koiran tulee olla suomalaisomistuksessa ja Suomeen rekisteröity. Koiran omistajan tulee olla The Frisian Staby Club of Finland ry:n jäsen.

Palkinnossa huomioidaan kaikkien Kennelliiton hyväksymät viralliset (ja muut mahdollisesti myöhemmin lisättävät viralliset) koiraharrastuslajit ja vapaaehtoistoiminta, joissa stabijhouneja on kuluvana vuonna kilpaillut, sekä luonnetesti ja MH-luonnekuvaus.

Pistelasku

•    Jokaisesta koe-/kisaosallistumisesta saa yhden pisteen, vaikka jäisi ilman tulosta

•    Jokaisesta hyväksytystä (esim. rally-toko, BH-koe, KAER, TOKO, MEJÄ, VEPE) tai kunniamaininnasta (koiratanssi) saa lisäksi yhden pisteen. Luonnetestin tai MH-luonnekuvauksen
suorittamisesta saa yhden pisteen.

•    Lisäksi kilpailuluokissa eteneminen huomioidaan lisäämällä yksi piste jokaisesta koeluokan siirrosta lajinsisällä kyseisen vuoden aikana.

•    Kunkin lajin korkeimmassa luokassa kilpailemisesta (kanakoirakokeissa voittajaluokka, TOKOssa erikoisvoittajaluokka, rally-tokossa mestariluokka sekä koiratanssissa ja MEJÄssä voittajaluokka jne.) saa yhden lisäpisteen. Nämä pisteet lisätään koiran kokonaispisteisiin riippumatta siitä, millaisen tuloksen koira on saanut ko. kokeessa tai onko jäänyt ilman tulosta.

•    Harrastuslajissa valioitumisesta saa kolme lisäpistettä

•    Kennelliiton virallisessa kaverikoira-toiminnassa toimimisesta saa yhden lisäpisteen

Vuoden Näyttelystabij

Kilpailuun osallistuvan koiran tulee olla suomalaisomistuksessa ja suomeen rekisteröity. Koiran omistajan tulee olla The Frisian Staby Club of Finland ry:n jäsen.

Koiran viisi parasta vuoden aikana saavuttamaa näyttelytulosta huomioidaan. Tulosten tulee olla virallisista kotimaisista, Suomen Kennelliiton hyväksymistä näyttelyistä. Jos pisteet menevät tasan, otetaan mukaan kuudes näyttely ja näin jatketaan, kunnes voittaja selviää tai jos ollaan edelleen tasapistetilanteessa, sija jaetaan.

Pistelasku

RYP-1 = 5 p   BIS-1 = 10 p
RYP-2 = 4 p   BIS-2 = 8 p
RYP-3 = 3 p   BIS-3 = 6 p
RYP-4 = 2 p   BIS-4 = 4 p

ROP = 5 p
VSP = 3 p

ROP-VET = 2 p    VSP-VET = 1 p
ROP-PEN = 2 p    VSP-PEN = 1 p

Kotimaisesta erikoisnäyttelystä saatuihin pisteisiin lisätään aina viisi (5) pistettä.