Tietoa meistä

Kuva Kati Kettunen

The Frisian Staby Club of Finland, eli tuttavallisemmin FSCF, on rotuyhdistys stabijhouneille, joka perustettiin 24. helmikuuta 2013.

Yhdistyksen tavoitteina on pyrkiä edistämään rodun tunnettavuutta, terveyttä, jalostusta, kasvatusta ja rodunomaista koiraharrastustoimintaa. Lisäksi yhdistys pyrkii aktiiviseen yhteistyöhön niin kotimaisten kuin ulkomaistenkin rotuyhdistysten kanssa.

Yksi päätavoitteista on harrastustoiminnan kasvattaminen Suomessa. Harrastusmahdollisuuksia aiotaan luoda erilaisista koulutuksista tapahtumiin ja luentoihin. Jäsenten ideat ja ehdotukset ovat tässä avainasemassa!

Toinen päätavoite on yhteistyön lisääminen muiden rotuyhdistysten kanssa. Rodun kehittäminen vaatii jatkuvaa ja avointa vuorovaikutusta erityisesti eri maiden kerhojen välillä.

FSCF pyrkii järjestämään juuri sellaista toimintaa, joka palvelee stabijhouneja ja niiden omistajia. Tulethan sinäkin mukaan FSCF:n toimintaan; harrastamaan, oppimaan uutta ja tutustumaan muihin stabijhounien omistajiin!